поиск:
( Форум )   ( Гостевая книга )   ( E-mail )   ( Дистанционное обучение )   
Пояснительная записка
Тест по аудированию
Лексико-грамматическое тестирование
Тест по чтению
Методическое тестированиe

ОПРОС

( Новости )   ( Институт )   ( Деятельность )   ( Подразделения )   ( Журнал )   
  Мы здесь: ИНПО > Деятельность > Квалификационные испытания > Английский язык > Методическое тестированиe

Методическое тестированиe

Соотнесите разделы методики преподавания иностранных языков с методическими терминами:

  1. Testing techniques

      a) Close procedure
      b) Diagnostic test
      c) Type of classroom

  2. Test types

      a) Achievement test
      b) C-test
      c) Close test interaction

  3. Communicative activities

      a) Simulation
      b) Completion
      c) Gap-filling

  4. Practice activities

      a) Selection
      b) Mapping
      c) Presentation

  5. Syllabus desing procedures

      a) Exical syllabus desing
      b) Aims
      c) Linear syllabus

  6. Forms of syllabus organization

      a) Skills-centred syllabus
      b) Modular syllabus
      c) Structural syllabus

  7. Test validity and reliability

      a) Error
      b) Oral testing
      c) Reliability

  8. Types of syllabus

      a) Negotiation syllabus
      b) Cyclical syllabus
      c) Spiral syllabus

  9. Language teaching approaches

      a) Suggestoped
      b) Natural method
      c) Cognitivism

  10. Managing the material

      a) Cues/promps
      b) Classroom monitoring
      c) Feed back

  11. Language teaching method

      a) Audiolingualism
      b) Behaviorism
      c) Eclecticism

  12. Fringe/alternative methods

      a) Direct method
      b) Total physical response (TPR)
      c) Natural approach

  13. Teaching reading skills

      a) Skimming
      b) Integrated skills
      c) Receptive skills

  14. teaching speaking skills

      a) composing
      b) skanning
      c) turn-taking

  15. teaching writing skills

      a) drama
      b) note-taking
      c) questioning

  16. Language teaching techniques

      a) Word association
      b) Drill
      c) Ranking

  17. Lesson planning

      a) Materials selection
      b) Solo work
      c) Lesson evaluation

  18. Classroom dynamics

      a) Seating arrangement
      b) Course book
      c) Evaluation

  19. New developments in language teaching

      a) Task-based learning(TBL)
      b) The silent way
      c) Audiovisual method

  20. Approaches to syllabus desing

      a) Syllabus desing
      b) Synthetic approach
      c) Content

       Дизайн сайта - РА "Горячий Ключ"
Рейтинг@Mail.ru Tatarstan.net  Rambler's Top100 H